skip to Main Content

In deze serie over omtrek & oppervlakte beginnen we vanaf de basis, namelijk wat is nu precies omtrek en wat is nu precies oppervlakte? Dit bespreken we in video 1 & 2. In video 3 & 4 gaan we de omtrek en oppervlakte berekenen van figuren met rechte hoeken, zowel met getallen als met letters. In video 5 & 6 gaan we de oppervlakte berekenen van scherphoekige en stomphoekige driehoeken. Belangrijke voorkennis hiervoor zijn de video\’s over hoogtelijnen. Dan in video 7 & 8 gaan we de omtrek & oppervlakte van de cirkel bekijken en we sluiten af met video 9 & 10 over de oppervlakte van twee bijzondere vierhoeken, namelijk het parallellogram en het trapezium.

  • Video 1: Wat is omtrek?
  • Video 2: Wat is oppervlakte?
  • Video 3: Omtrek & oppervlakte berekenen van een rechthoekige figuur
  • Video 4: Omtrek & oppervlakte van een rechthoekige figuur met letters
  • Video 5: Oppervlakte scherphoekige driehoek
  • Video 6: Oppervlakte stomphoekige driehoek
  • Video 7: Omtrek cirkel
  • Video 8: Oppervlakte cirkel
  • Video 9: Oppervlakte parallellogram
  • Video 10: Oppervlakte trapezium

Dit bericht heeft 7 reacties

  1. Een prettig stem. Helder uitleg met veel humor en body language.
    Ook de start tune is fijn om naar te luisteren.
    Ik zou zeggen alle saaie en onduidelijke docenten op scholen naar huis sturen en voortaan rekenen/wiskunde lessen volgen via Academie.nl

    Jammer, ik had wiskunde toen leuk kunnen vinden. Helaas, u bent 45 jaar te laat geboren.

    “Heaven must be missing an angel”

  2. Hele fijne lessen, bedankt! Leuk professioneel aangepakt ook! Het helpt mij aanzienlijk bij mijn voorbereiding voor de Amerikaanse gre-test, maar er zijn een paar onderwerpen die ik niet zie bij je video’s, met name toepassing van algebra in echte situaties (dat vind ik zo moeilijk!). Kun je daar een video over maken? Ik zie dat er ook meer video’s over meetkunde gaan komen? Ik hoop snel! Vooral over cirkels en rechthoeken hoop ik.

  3. Heel mooi uitgelegde video’s. Een perfecte aanvulling voor de cursist die na mijn les niet volledig mee is of iemand met achterstand, die nood heeft aan heldere aanvulling. Deze zijn een enorme meerwaarde voor mij naar differentiatiemogelijkheden en extra begeleiding toe.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top