skip to Main Content

In deze videoserie vind je alle belangrijke video’s rondom de basis van kwadratische formules. In de videoserie kwadratische functies en kwadratische ongelijkheden gaan we hierover nog meer de diepte in.

In video 1 gaan we uitleggen hoe ze ontstaan en hoe je ze kunt gebruiken. In video 2 & 3 gaan we kijken hoe je nu precies met kwadratische formules omgaat en waar je op dient te letten als je ze gebruikt. Net zoals je bij lineaire formules, waarvan de grafiek altijd een rechte lijn is, kun je bij kwadratische formules ook een grafiek tekenen, de zogenaamde parabool. In video 4 gaan we laten zien hoe je de grafiek van een kwadratische formule tekent. In video 5 vind je het stappenplan voor het correct & netjes tekenen van een parabool. Om lineaire en kwadratische formules goed uit elkaar te houden, zetten we deze twee vormen in video 6 nog eens naast elkaar om de verschillen goed zichtbaar te maken.

  • Video 1: Wat zijn kwadratische formules?
  • Video 2: Rekenen met kwadratische formules – deel 1
  • Video 3: Rekenen met kwadratische formules – deel 2
  • Video 4: De grafiek van een kwadratische formule tekenen
  • Video 5: De grafiek van een kwadratische formule tekenen – stappenplan deel 1
  • Video 6: Lineaire formule & kwadratische formule – de verschillen op een rij
  • Video 7: Dalparabool en bergparabool – de invloed van ab en c

Dit bericht heeft 10 reacties

  1. In ben inmiddels 50 jaar en ben oor mijn werk weer met en opleiding begonnen.

    Maar omdat ik nooit wiskunde heb genoten, heb ik daar erg vel moeite mee.

    Met de manier van uitleggen van de stof, heb ik er veel minder moeite mee.
    Dit helpt mij bijzonder veel om te kunnen begrijpen hoe de wiskunde in elkaar steekt.

    Mijn dank is groot, ga zo door en breid de vakken uit.

  2. een betere docent kun je niet krijgen!! heel duidelijk en heel goed uitgelegd en niet te snel (mijn docent dee 7 paragrafen in 1,5 week, dus ik snap er geen koek van)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top